Feebe ZM

03.11.2021 08:46

 

 

Feebe ( 21 měsíců ) 30.10. 2021 splnila zkoušku ZM

 

Fíbí a její první trojsložková zkouška ZM - tzv. "ZKOUŠKA MISTRŮ" :-) se jí z mého pohledu povedla. Sice bodově to tak nevypadalo. Fíbí už dobře znám, umím u ní odhadnout, kdy pracuje s naprostým klidem a kdy jí něco vykolejí. Na tuto zkoušku jsme nastupovaly v pohodě a se zájmem. To, že jinak velice milá a sympatická paní rozhodčí Jitka Jozová měla na můj vkus dost nabrošenou tužku na nejnižší zkoušce NŘ je jiná.....

 Stopa se šlapala v lesoparku Stromovka už v 8 hod. ráno.Tráva byla promrzlá jinovatkou až chroupala a na špičkách holinek se mi dělaly omrzliny. Z počátku jsem byla potěšena, že šlapeme na zmrzlé trávě, a že vlastně krásně vidím kudy stopa vede. Záhy mi moje Fíbí předvedla, že to tak senzační terén pro ni opravdu není. Na zmrzlé trávě ani zemi jsme vlastně zatím nikdy nestopovaly. To se nám bohužel vymstilo. Fíbí našlapovala stopou jako kočka a každou chvili se otáčela na pani rozhodčí. Ona, která stopu profrčí s nosem u země jako střela, byla nyní nejistá a rozhozená! Uvědomila jsem si cestou, jak je důležité trénovat za jakého koliv počasí a mít sebou někoho třetího, aby hlavně mladá zvířata tuto situaci neřešila! U lomu trochu zaváhala, ale žádný velký problém nenastal. Předmět krasopisně zalehla. Body nám byly strhnuty hlavně v prvém úseku za nejistou chůzi. Škoda!

 Na poslušnost jsme nastupovaly připravené. Přivolání "ke mně" od feny krasopisné, však stržený bod od pí. rozhodčí za předsednutí u nohy - málo těsné????! Chůze u nohy nám opravdu moc nevyšla. Po výstřelu se Fíbí našponovala a klackovitě začala hledat figuranta od kud na ni vyskočí.. Zase moje chyba v nácviku, netrénovaly jsme střelbu, neboť na ni nikdy nereagovala. Takže její jindy, tak pěkná chůze u nohy byla na zkouškách propadák a vymkla se mi z ruky. A aby toho nebylo málo, jindy 100% aport sice přinesla, ale rovnou se s ním vřadila k noze. Asi aby to už měla za sebou a šla kousat. Polohy a obraty na místě pěkné, ale ani jedno za plný počet bodů. Vždy tam pani rozhodčí něco viděla, oboje za 9 bodů. Ani krasopisné dlouhodobé odložení nám u ní neprošlo s plným počtem bodů. Mé nepatrné kývnutí ruky do sedu nás stálo opět bodík a ani zde jsme nedosáhly plného počtu. Pane Bože! netrénujeme na mistráky IGP ! pomyslela jsem si. Toto hodnocení mi trochu mrzelo, Fíbí si ho nezasloužila. Ještě navíc, když jsem viděla, jak se Fíbí snaží a všechny cviky provedla, jak se na ZM sluší a patří!

 Obrana, na kterou se Fíbí hodně těšila už na poslušnosti :-) se z mého pohledu taktéž vydařila. Body však opět strhnuté při oběhu makety, mohlo být prý těsnější k maketě!??? ! je to snad ZM !?  Na fotce je krásně vidět, že Fíbí už snad oběhnout maketu těsněji nemohla!!!??? Daší bodíky strhnuté za ťuknutí si nosem znova do již puštěného rukávu u figuranta než jsem k ní stačila dojít. No co dodat.......

 Zkouška se mi líbila, Fíbí práce také, hodnocení už méně, ale tak to prostě v pejskařině chodí. Rozhodčí má vždy pravdu.....

 S Fíbíčkou jsem spokojená, je to šikovná holka, musí se jí vše sice vícekrát vysvětlit, ale vnímám nás, že si už spolu rozumíme :-)

 

FÍBÍ - GRATULUJI TI KE ZKOUŠCE - a hlavně, ať se tě drží stále pracovní elán a společně nás to baví !!!!!

 
 
 
 
 
 
 

foto ZDE