FERDA SLAVÍ JUBILEUM!!! JE MU 10 LET !!!!

09.04.2020 19:23

 

 

  ZAJÍC POLNÍ - MŮJ ÚŽASNÝ FERDA SLAVÍ ÚCTYHODNÝCH 10 LET !!!!

 
 
 
 

Vůbec mi nenapadlo před deseti lety, že se dožije nalezenec Ferda, tak vysokého věku! V době, kdy jsme s Daisy malého zajíčka objevily, jsem si myslela, že se dožívají tak max tří let ! Na internetu jsem se později dozvěděla, že tří až čtyř let se dožívají ve volné přírodě a to z důvodu, že je zastřelí myslivci, nebo chňapne nějaký dravec a v neposlední řadě uštve nevychovaný pes....přesto nejsem nijak potěšena, že můj Ferdík neměl možnost žít svobodný, i když pro něho krátký život!

 Nejsem příznivcem držení jakého koliv divokého zvířete v zajetí, v klecích, cirkusech atd....ale bohužel u mého Ferdy nebylo na výběr - tak nebo tak by zahynul pod koly ohromné na něho se řítící parkové sekačky! Před deseti lety jsem momentální situaci vyhodnotila,že musím zajíčka sebrat přírodě, neboť se mu jednalo o život. Ve volné přírodě bych tak nikdy nejednala. Tady si myslím, že toto mé rozhodnutí zachránilo zajíčkovi život. I dnes ve stejné situaci, bych se určitě zachovala stejně.......

  Je až s obdivem, že mohu oslavit s našim Ferdíčkem toto jeho krásné jubileum! Snad i to svědčí o tom, že i jemu se v naší domácnosti žije spokojeně a bez stresu. Zajíci jsou v přírodě většinou po celý rok samotáři, jen v době páření vyhledávají své protějšky. Náš Ferda měl k tomuto přírodou volajícímu harašení k dispozici moji fenku NO Daisy :-) ona s ním milostné hrátky sdílela a nikdy neublížila. Bohužel před dvěmi lety umřela. A tak Ferdovi zůstala kamarádkou její dcera Easy, která k němu už tolik náklonosti nemá :-) Taková jeho starší sestra. Naštěstí už je Ferda ve věku, a tak již tolik neřádí. Zklidňuje ho jeho obstojný věk. Většinou jen posedává, fyzické aktivity nevyhledává, pospává ve slepičím posedu, ale za to dobře baští :-) Je to vlastně takový malý desetiletý pes....

  Před měsícem nám do rodiny přibylo štěně německého ovčáka Fíbí. Trochu jsem je spolu seznamovala, ale po chvilce jsem usoudila, že to zatím nebude vhodné. Fíbí by dědulu uštvala a asi zbytečně stresovala, i když Ferda se při její honičce vůbec nedal a profackoval ji hlava nehlava :-)  

  Vůbec netuším, kolik spolu ještě společných dnů prožijeme, ale přála bych ti Ferdíku, ať máš alespoň tolik elánu, jako do teď, i když pozoruji, že už zdravíčko není co bejvávalo, bouličky po celém kožíšku i na tváři nevěstí nic dobrého.....

..... ALE PŘESTO - FERDÍKU PŘEJI HODNĚ ZDRAVÍ .....

 

 

foto ZDE