Ušák oslavil 2 roky

12.04.2012 00:00

 

   Jsou tu druhé narozeniny našeho Ferdy !

Musím v prvé řadě zdůraznit, jak mě samotné jeho narozeniny těší a jsem ráda, že mohu mnohým lidem potvrdit, že při troše štěstí vychovat zajíce divokého v rodině JDE! Netvrdím, že odchov divokého zvířete v domácnosti je to, o co bych opět stála, ale když neni zbytí - JDE TO!

  Ferdu jsme měli nejprve v bytě, aby byl neustále pod dohledem. Záhy nás svou čiperností a zvídavostí přesvědčil o tom, že uhlídat jeho potřeby v zajetí je opravdu nad lidské síly. Leda ho ustájit v uzavřené kleci - což mně se velice příčí a neuznávám toto ani u psů.

  Zajíc má tu výsadu, že se opravdu ochočit nedá. Aspoň ne ten náš (myslím, že ani jiný). Nepřijde na zavolání - jen, když on sám chce. Pohladit se dá - jen, když mu nabízím z ruky jeho oblíbené dobroty. Stále má v sobě plachost přírody. Bohužel je nucený z ní polevit, aby v zajetí přežil.... Nikdy jsem se nesnažila ho přinutit chovat se jinak. Stále i já chovám respekt a úctu k přírodě samé a obzvlášť zvířatům v ní žijícím.

  Ferdovým teritóriem se stala dosti prostorná prádelna. Má v ní klec. Do ní chodí na žrádlo i na záchod (bedýnka s pískem+seno). Potravu jsem mu obohatila o vitamínové pamlsky pro králíky, tuhou sůl a vápníkovou kostku. V létě krmím tím co na zahradě poseču (nejraději má listy pampelišek, jetel). V zimě nosím ze supermarketů natě kedluben (zbožňuje), mrkve, petržele. Žere jen natě, samotné kořeny nebaští.

  Není mi známo kolika let se zajíci v zajetí dožívají. Nikde jsem to nezjistila. Teorie se rozcházejí. Avšak už to, že můj svěřenec se dožil dnešních dvouletých narozenin mě ubezpečuje v tom, že se v zajetí našeho domova nestresuje a snad dožije více let...HODNĚ ZDRAVÍ FERDO!